Tänavust Tallinn Music Weeki külastas ligi 37 000 inimest
Möödunud nädalal toimunud linnafestivali Tallinn Music Week (TMW) külastas 36 823 inimest, sealhulgas 1193 festivali delegaati, kes osalesid TMW konverentsil „Creative Impact“. Festivalil esines 250 artisti 32 riigist ning lisaks muusikale ja mahukale konverentsiprogrammile pakkus sündmus mitmekülgset avastamist ka linnaruumi, filmi, kunsti, toiduelamuste ja avalike vestluste näol. Festivali esitleja on Nordea pank, suurtoetajad Telia, Nordic Hotel Forum, Eesti Meedia, EAS ning Kultuuriministeerium.
27. märtsist 2. aprillini juba üheksandat korda Tallinnas toimunud linnafestivali TMW erinevaid üritusi külastas kokku ligi 37 000 inimest. Lisaks õhtustele klubikontsertidele ja loovuse mõjule keskenduvale konverentsile leidsid festivali raames aset tasuta linnalava etteasted, vestlussari „TMW jutud”, restoraniprogramm „TMW maitsed”, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud eriprogramm „TMW kunst“, Disainiturg, filmilinastused Kinos Sõprus, avalikku linnaruumi hõlmavad kunstiaktsioonid ning lastele ja noortele suunatud tegevused. Tänavuse festivali siduvaks teemaks oli kestlik areng ning sellega seotud valdkonnad keskkonnasäästlikkusest linnaarenguni ja kogukondade ühendamisest võrdsete võimaluste edendamiseni.
Festivali raames 31. märtsist 1. aprillini Vene Kultuurikeskuses ja TMW koduhotellis Nordic Hotel Forumis aset leidnud konverentsist „Creative Impact“ võttis osa 1193 delegaati, neist 412 Eestist ja 781 välisriikidest. President Kersti Kaljulaid nimetas konverentsi avakõnes Tallinn Music Weeki uue ühiskonna katsepolügooniks, festivaliks, mis näitab, kuidas loovalt erinevate vaadete vahel kompromisse leida.
“Mõelge sellest, kuidas ületada vastuolusid tehnoloogiat kasutades, aga ka sellest, kuidas ennast ja oma vestluspartnereid vastuoludest läbi rääkida seni, kuni saame unistuste ühiskonna, unistuste Eesti. Näidake, mida suudab leidlik vaim ja paindlik meel,” sõnas riigipea.
President Kersti Kaljulaidi kõne Youtube’is
Konverentsi 30 paneelil ja esitlusel esines kokku 112 kõnelejat, nende seas Londoni esimene „öötsaar“ Amy Lamé, mõjukas popkultuuriteoreetik Simon Reynolds, maailma saja loomingulisema ettevõtte hulka kuuluva Sound Diplomacy asutaja Shain Shapiro, Barbara Gessler Euroopa Komisjoni kultuuridirektoraadist jt. Tulevikutööstuse suundi lahkavate arutelupaneelide ning praktiliste kiirkohtumiste kõrval pakkus TMW konverents ka inspireerivaid lugusid. Muuhulgas jagasid paneelil „Keelatud lood“ oma kogemusi tsensuuri ja poliitilise korrektsuse piiride kompamisest Norra laulja-lugudevestja Moddi ja Sloveenia industriaalgrupi Laibach liider Ivan Novak. Oma loometööd suunavatest jõududest rääkisid teiste seas auhinnatud helirežissöör Mandy Parnell ning nomaadidest kunstnikud-muusikud Alexander Hacke ja Danielle de Picciotto.
TMW peakorraldaja Helen Sildna sõnul oli tänavuse konverentsi toimumiskoht Vene Kultuurikeskus festivali jaoks sümboolse väärtusega: “Loovuse mõjuga suudame kokku tuua kogukonnad, rahvused ja mõtteviisid. See oli ka meie tänaste debattide tuum.”
TMW 2017 kontserdid toimusid kokku ligi 80 laval üle linna. Lisaks õhtustele esitluskontsertidele festivali pealavadel toimus üle 100 pealelõunase linnalava-kontserdi ootamatutes paikades Uuskasutuskeskusest Nordic Hotel Forum hotelli sviidini. Edukaimateks üritusteks osutusid technomuusika maraton Balti Jaama tunnelis ja paviljonis, Weekend Festivali klubiõhtu Club Hollywoodis, Jazzkaare ja Jazzliidu ning Viljandi pärimusmuusikafestivali kontserdid Vaba Laval ja Raadio 2 esitluslava Von Krahlis. Erilist tähelepanu pälvisid ka festivali välja müüdud avakontsert “Radio Head Rewritten“ Kristjan Järvi dirigeerimisel Kultuurikatlas, Eesti power-folk bändi Trad.Attack! ja Ukraina elektrofolgi grupi Onuka ühiskontsert Vene Kultuurikeskuses.
Linnalava üritustest olid märkimisväärseimad Tommy Cashi ja Taani räppari Black Danielsi etteasted Maakri tänava garaažlas, kontserdid Uuskasutuskeskuses ja Botaanikaaias ning õdusad akustilised kontserdid kolmes kaunis kodus. Ka TMW muid festivaliosi külastati aktiivselt. Publikut jagus nii galeriidesse, kinolinastustele, restoranidesse kui linnaruumi aktsioonidele. Balti jaamast Telliskivi Loomelinnakusse viiv Reisijate tänav täitus festivaliks EKA tudengite loodud ainulaadsete valgusinstallatsioonide, muusikaelamuste ning tänavatoiduga. TMW linnaruumi hõlmavate algatuste raames anti uus elu Maakri 30 aadressil asuvatele garaažidele. Menukad olid rahvuskööke ja -kultuure tutvustavad mehhiko- ja jaapaniteemalised eriõhtusöögid ning paastuaegne külastus ikoonimuuseumis. Erakordset elamust pakkusid heategevad “Toit ei ole prügi” õhtusöögid Peeter Piheli juhtimisel.
Disaini- ja arhitektuurigaleriis Hiiumaa restorani Ungru juhitud TMW pop-up kohvikusse kogunes iga päev täismaja jagu einestajaid ja avalike vestluste kuulajaid. Põnevaid aruteluteemasid jagus „TMW jutud“ vestlustel linnakultuuri tulevikustsenaariumide esitlustest kosmilise ilumeele lahkamiseni. TMW raames toimus taas ka professionaalne laulukirjutajate laager, millest võttis osa 30 laulukirjutajat ja produtsenti, neist 13 Eestist ja 17 välisriikidest.
Kuni kolmapäeva, 5. aprilli südaööni kestab Telia ja Spotify ning TMW poolt ühiselt korraldatud festivali publiku lemmikartisti valimine, mille võitja avalikustatakse järgmise nädala jooksul. Lisainfo.
Kuni reede, 7. aprillini kestab TMW videokonkurss #hoolin, mis tutvustab viise, kuidas nutikalt tegutsedes vähem keskkonda saastada, loodusressursse jätkusuutlikult kasutada, teadlikult tarbida ning kõikidele ühiskonnaliikmetele võrdseid võimalusi tagada. Konkursil osalemiseks tuleb käepäraste vahenditega filmida kuni minutipikkune lühiklipp, milles osaleja tutvustab oma lubadusi, kogemusi ja näpunäiteid keskkonnahoiu, teadliku tarbimise ja taaskasutuse teemadel või turvalisemasse elukeskkonda ning inimõiguste parandamisse panustamisel.
Lisainfo ja võistlusvideo esitamine
Kümnes Tallinn Music Week toimub 2.–8. aprillil 2018. Festivalipassid hinnaga 35 EUR ja konverentsipassid hinnaga 100 EUR on müügil veebipoes.
Tallinn Music Week 2017 numbrites:
250 esinejat 32 riigist
36 823 festivalikülastajat
1193 konverentsi delegaati, neist 879 välisriikidest
132 välisajakirjanikku
80 festivali toimumispaika
250 000 veebilehe külastust 150 riigist
Tallinn Music Week 2016 numbrites:
250 esinejat 30 riigist
34 676 festivalikülastajat
1036 konverentsidelegaati, neist 781 välisriikidest
128 välisajakirjanikku
70 festivali toimumispaika
195 505 veebilehe külastust 144 riigist
Tallinn Music Week tänab oma toetajaid ja partnereid:
Esitleja: Nordea pank.
Peatoetajad: Telia, Nordic Hotel Forum, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus / Visit Estonia ja Eesti Meedia
Festivali keskus ja ametlik hotell: Nordic Hotel Forum
Partnerid: Uber, Viru Keskus, Telliskivi Loomelinnak, Solaris, Music Estonia, MTÜ Mondo, Lingvist, Tuborg, LaMuu, Fritz-Kola, Moe Peenviinavabrik, arhitektuuripraksis PART jt
Toetajad: Kultuuriministeerium, Tallinna Kultuuriamet, Tallinna Ettevõtlusamet, Euroopa Regionaalarengu Fond, Kanada Saatkond, Briti Nõukogu, Rootsi Saatkond.
TMW keskkonnateadlikkuse ja kestliku arengu algatust toetavad Keskkonnaministeerium, MTÜ Mondo, Euroopa Komisjoni Eesti Esindus, Riigikantselei, Rootsi Saatkond ja KODA by Kodasema.
Festivali veebileht ja #hoolin kampaania: Velvet
Festivali äpp: Festivality
Festivali tunnuskujundus: Mariana Hint-Rääk, Viktor Gurov
Muusikakogumikud: Eesti Pops
Kommentaare festivali külalistelt ja partneritelt:
Indrek Saar, Eesti Vabariigi kultuuriminister:
“Tallinn Music Week on kasvanud muusikafestivalist rahvusvaheliselt mõjukaks linnakultuuri- ja visioonifestivaliks, mis puudutab ühiskonna võtmeteemasid julgelt ja tulevikku vaatavalt. Lühikese aja vältel on festival kujunenud aktiivseks ja tulemuslikuks Eesti muusika ning talentide tutvustajaks maailmas ning kultuuripoliitika kujundajaks Euroopas.“
Gerd Müller, Nordea Eesti juht:
“Nordea suhe Tallinn Music Weekiga põhineb vastastikusel austusel ja pideval õppimisel. Meil Nordeas on olnud suur au olla festivali kõrval, pakkuda abi ning näha, kuidas nädal aega kestev muusikaüritus on muutunud foorumiks, mis terve aasta jooksul edendab arutelu ühiskondlikel teemadel ning lisab sinna ka ise mõtteainet. Helen on oma tiimiga muutunud kontserdikorraldajatest ühiskonna arvamusliidriteks.”
Sven Nuutmann, Eesti Meedia juhatuse esimees:
“Eesti Meedia käib käsikäes ettevõtmistega, mille väärtused ühtivad meie ettevõtte omadega. Nende väärtuste hulka kuuluvad ka muuhulgas kirglikkus, loovus, julgus ja vastutustundlikkus. Tallinn Music Week’i korraldajad on vaieldamatult üks loovamaid, kirglikumaid ja julgemaid meeskondi Eestis, kes ei karda nihutada piire, katsetada uusi mõtteid ja seda kõike suure kirega. TMW on elavaks tõestuseks, et vastutustundlik käitumine on meie kõigi asi ajada, olgu tegevusala milline tahes.”
Katrin Isotamm, Telia Eesti kommunikatsioonijuht:
„TMW tiim on tugev ja pühendunud, igal aastal murtakse uusi piire ja tehakse midagi ennenägematut, teisiti, rohkem. Telia vaatest on see partnerlus täis häid mõtteid ja inspiratsiooni! Eriliselt südamelähedane oli meile tänavuse festivali sisuline fookus kestlikule arengule – just nii saab ka see teema vajalikku laiemat kõlapinda!“
Feliks Mägus, Nordic Hotel Forumi tegevjuht:
„TMW on kahtlemata Eesti üks ilusamaid edulugusid – pühendunud tiim suudab tugeva liidri eestvedamisel suhteliselt lühikese aja jooksul ühest ägedast muusikafestivalist üles ehitada võimsa linnafestivali, millest räägitakse üle maailma. TMW mõtleb suurelt, avardab me kõigi silmaringi erinevatesse suundadesse ning aitab heita pilku kaugemale tulevikku kui tihtipeale ise oskaksime või julgeksime. Meil on suur rõõm olla toeks festivali suurte mõtete sünnile ning olla osa sünergiast, mis muusika ja inimeste vahel siin sünnib.“
Piret Reinson, EASi turundusjuht:
„Tallinn Music Week on ilusaim peegeldus sellest, mis on Eesti ja mis siin kõik võimalik on. Kui palju erinevaid lavasid, kui palju erinevaid toidukohti, kui palju häid ideid ning head muusikat. Ja kõik need kohad täis toredaid avatud meelega erinevaid inimesi sadadest erinevatest rahvustest. Lõppude lõpuks on kultuur ja ideed see, mis Eesti suureks teevad. Mul on tohutult hea meel, et Tallinn Music Week nii palju resonantsi tekitab. Mida rohkem eestlasi sellest suurlinlikust piirideta maailmast osa saab, seda enesekindlamad me kõik oleme ning seda võimsamaid võnkeid tekitame maailmas.“
Vanessa Reed, PRS for Music sihtasutuse tegevdirektor:
“Tallinn Music Week erineb paljudest teistest muusikatööstuse konverentsidest, nihutades piire ja näidates, milline võiks selle kategooria üritus 21. sajandil olla. TMW ühendab julgelt ja intelligentselt kunsti, poliitika, tehnoloogia ja linnaarenguga seotud teemad. Ma tulen siia kindlasti tagasi ka 2018. aastal, sest tunnen, et sellel festivalil eesotsas peakorraldaja Helen Sildnaga on TMW 10. sünnipäevaks veelgi põnevamaid asju varuks.”
Ivan Novak, industriaalgrupi Laibach liider:
“Lääs on surnud ja maha käinud! Kui soovite kuulda tõeliselt head uut muusikat, arutada päevakohaste muusika- ja kultuuriteemade üle ning saada energialaksu noorest ja ilusast linnast, siis tulge Tallinn Music Weekile!”
Brian Reich, kommunikatsiooniekspert:
„Tänavusele TMW festivalile ja Creative Impact konverentsile saabudes arvasin, et miski ei saa ületada mu eelmise aasta kogemust. Ent ma eksisin – tänavune üritus oli veelgi parem. Nagu alati, olid kohal fantastiline maailmaparandajate seltskond. Tänaseks on selge, et tehnoloogia ja loomingulisuse roll majanduslike võimaluste loomisel võimalikult paljudele, on meie ühiskonna tuleviku jaoks tähtsamad kui kunagi varem. Tallinn Music Week teeb ambitsioonikat, olulist ja äärmiselt loomingulist tööd ning festivalil tekkivatel ideedel on kaugeleulatuv mõju. Ettevõtluse, heategevuse, valitsuste, teaduse, kunsti ja teiste valdkondade juhid kogu maailmas peaksid Tallinnast eeskuju võtma, kui nad tahavad suuri asju ära teha.”
Barbara Gessler, Euroopa Komisjoni üldhariduse ja kultuuri direktoraadi juht
“Tallinn Music Week toob Eesti riigi ja selle potentsiaali väga muljetavaldavalt esile. See festival näitab, kuidas loomesektor ja popmuusika on võimelised ühiskondlikke muutusi esile kutsuma ning uusi põlvkondadeüleseid horisonte avama. Festivali nähtavalolek ja mõju linnas ning nii kodanike, muusikute kui valitsuse toetus sellele tõestab muusika ja loomingulisuse mõjujõudu kogu Euroopale.“
John Robb, muusik ja ajakirjanik:
„Piire lõhkuv TMW on midagi palju enamat kui lihtsalt muusikafestival ja –konverents, kuuludes oma ambitsioonide ning muusika-, kultuuri- ja loomevaldkondade edendamise eest muusikaürituste esiliigasse. Eesti ilusast pealinnast ei leia mitte ainult avatud meelt ja žanripiiride lammutamist, vaid ka siirast ja positiivset energiat, mis ühendab riigi edumeelse valitsuse ja kogu ühiskonna. Maailmas, kus üha enam uksi ja piire suletakse, ujub TMW vastuvoolu ja innustab looma sellist tulevikku, mida me tahame – nii muusikas ja kultuuris kui meie kõikide eludes. TMW teab, et murtud maailm vajab kultuurikallistust!“
Simon Reynolds, muusikakriitik ja popkultuuriloolane:
„Tallinn Music Week on uskumatult tore ettevõtmine. Nägin siin paljusid ägedaid artiste, kohtusin paljude huvitavate inimestega, pidasin maha mitmeid põnevaid vestlusi – ja seda kõike ühes Euroopa veetlevaimas linnas. Olen aastate jooksul osalenud lugematuil muusikafestivalidel ja konverentsidel, aga Tallinn Music Weekil kogetu jääb kindlasti üheks parimaks omataoliseks elamuseks.“
Kimmo Pohjonen, muusik:
“See, mis on Eesti muusikaskenega juhtunud, on lihtsalt hämmastav. Siin on nii palju huvitavaid artiste mistahes žanrispektrist, kellest õhkub enesekindlust ja professionaalsust. Siin on palju kauneid ja hea tehnikaga kontserdipaiku, mis jätsid väga positiivse mulje. Ma ei jõua ära oodata järgmist aastat, mis on kümnes Tallinn Music Weekile ja sajas Eestile.”
Stepan Kazaryan, Moscow Music Week ja BOLь festivalide juht:
„TMW populaarsus ja professionaalsus kasvab iga aastaga. Ülipõnevate konverentsipaneelide tõttu jätsin päris mitu söögikorda vahele. Tänavu oli ka artistide tase drastiliselt tõusnud. Eriti hea meel on mul selle üle, et TMW korraldajad valisid festivalile esinema sedavõrd palju noori ja tegijaid Venemaa artiste, kes nautisid edu nii muusikatööstuse proffide kui publiku seas. TMW näitas taas, et tegu on täiesti sõltumatu ning poliitiliselt kallutamata üritusega.“